tisdag 18 augusti 2009

Kul att vara tillbaka!

I gång sedan en och en halv vecka. Första motståndet har ersatts med lust och iver inför höstens arbete.
Så fort det går att komma in i gamla gängorna, Skolportalen, läsa bloggar på Google Reader, kolla Twitterflödet. Så underbart att känna att detta har jag lust med!
Nu väntar två dagar med vår egen planering. Resurserna kan synas stora men när vi börjar fördela våra hel- och halvtjänster är det knappt. Vi vill ju allt!
Har hunnit vara i kontakt med/träffa flera skolor. Vi behövs i arbetet med att digitalisera och göra skolan "I tiden". Idag har jag och kollegan L jag haft workshop på en av de större F-9 skolorna i kommunen.
De var super! Sååå många såg wikis, bloggar och Sharepoints möjligheter med bl a behörigheter och möjlighet att använda vår portal till individualisering OCH att dela med sig.
Jag blir så lycklig då, när verktygen presenteras och pedagogen ser möjligheterna. Kanske vi är "I tiden" nu!

PS. Min far har målat denna replika. Hänger på vårt lantställe på Åland. Vem blir först att avslöja originalkonstnären?

Inga kommentarer: